lørdag 29. mars 2014

En herlig dag!

Etter to kalde og sure dager tidligere denne uka, har vi i dag hatt en helt fantastisk dag! 
Det må ha vært mellom 15 og 20 grader midt på dagen og det var bare å nyyyte timene ute.




Jeg har vært ute i hagen nesten hele dagen og virkelig kost meg i sola. 
Plantet litt mer stemorsblomster, ryddet litt i drivhuset og tatt fram hagemøblene. 




Og jeg har ligget i hengekøya og spist is - helt herlig!
For å være ærlig orket jeg ikke å begynne å grave i jorda i kjøkkenhagen....




Det er så gøy å se hvordan spirer og gror rundt om i hagen.
Fuglene kvitrer og i dag observerte vi mange flokker med grågås som fløy over huset vårt. 


Ønsker alle en fortsatt fin helg!
Gøy at så mange allerede har meldt seg på min lille give-away.
Tusen takk for alle koselige ord fra dere!




12 kommentarer:

  1. Ja, i dag har det vært en super dag ;-) Har storkost meg ute jeg også. Herlig med hengekøye ;-) Jeg bruker min flittig, men har ikke fått tatt den fram enda. Tenkte jeg skulle beise verandagulvet før jeg satte den opp, men....tror kanskje jeg må revurdere det - og ta dem fram i morgen....hi...hi....

    Ha en finfin kveld og en super dag i morgen! Kos deg masse!

    SvarSlett
  2. Herlige dager vi har nå !
    De må nytes i fulle drag ..
    Høres deilig ut med hengekøye ..
    må jo være rekord å kunne nyte isen i den i mars måned .
    Kos deg videre .
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  3. Herlige og flotte bilder fra hagen din. Tenk at du kan nyte uteliv og spise is i slutten av mars - herlig.
    Nå må vi bare fortsette og nyte og kose oss. Virkelig en flott helgeglede.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  4. Ja det er så herlig med sol og vår. Vi nyter dagene ute i hagen også. Her er det bare å ha alle følerne ute for å få med seg alt som skjer i hagen om dagen. :) Kos deg videre i våren. :) Klem Merethe

    SvarSlett
  5. Hei! Det har vært en helt utrolig helg. Det er det lett å se at det også har vært hos deg. Deilige vårdager. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  6. Åhhh, så koselig med vår igjen=) Hyggelig å kunne ta ut hagemøbler og duk igjen. Det er fantastisk=) Håper den nye uka blir fin=) Vibeke

    SvarSlett
  7. Ja en får passe på å nyte slike dager.
    Gleder meg også til å få frem utemøbler
    og pynte og dille litt ute.
    Her ble det årets første motorsykkeltur i helga
    Egentlig litt i kaldeste laget, men vi tåler det, hehe
    Ha ei herlig våruke :)

    SvarSlett
  8. Ja gjett om slike dager må nytes,herlig å kunne være ute å kose seg:)sol idag og så godt særlig når morgenen ikkje var så bra,klarte å spy i dag tidlig,skjer desverre avogtil og her måtte eg forklare jentene at det ikkje var spysjuka,Hihi ikkje så lett å forstå men er nesten redd ungen skal ta skade av det men det skjer heldigvis ikkje:)

    Ønsker deg ein fine dag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. JA NYTE NYTE
    HERLIGE DAGER
    SÅ FINT DU HAR DET I HAGEN DIN
    NYT DAGEN
    SØTE DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  10. Herlig tid nå...det bare nytes ute..i solen:)
    Fin kveld til deg:))

    SvarSlett
  11. Det var virkelig helt strålende i helgen. Lørdag hadde vi barnebursdag i hagen, med ball-lek og grilling. I mars! Herlig! Du må ta kontakt med meg på anne.kari@bollefro.no - du har vunnet to billetter til hagemessa. Håper det passer! Klem

    SvarSlett
  12. Hei igjen! Så flotte bilder av hagen din, gøy å se hvordan den ser ut akkurat nå før alt springer ut. Du spurte om hekk, og her har jeg kopiert inn svaret (som jeg også la inn på bloggen min):

    Min yndlingshekk er buksbom, men den er jo litt dyr, og det var kanskje litt voldsomt med to meter høy buksbom...

    Et annet alternativ, er å plante en hekk av roser, som for eksempel hardføre og remonterende Stanwell Perpetual. Den har vært ute en sommerdag før, og tåler saltvannsprut og karrig jordsmonn. Blomstrer til november, men er jo ikke akkurat vintergrønn.

    Lykke til med valg av hekk! PS: Hva med en syrinhekk?

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...