fredag 27. juni 2014

Deilige jordbær

Denne uken har vi kunnet fråtse i jordbær fra egen hage. Mmmmm! 
Det er så mye godt å bruke jordbær til....

 

 

Kokosyoghurt med jordbær og banan sammen med litt crusli
er et deilig lite mellommåltid.

Eller hva med en enkel ostekake?
I siste nummer av BoligDrøm var det en fin oppskrift
som jeg gjorde min egen vri på og serverte da vi hadde gjester denne uka.

1.pk kornmo kjeks knuses i blender
Rør inn 150 g smeltet smør og kna det sammen i en paiform
I en bolle rører du sammen 1 pk Philadelphia ost med 200 g siktet melis.
Visp en pk fløte og bland det lett sammen med osteblandingen.
Ha over kjeksen i paiformen og sett til kjøling.
Server med masse jordbær og blåbær på toppen!


Kos deg med jordbær i helga du også!






 

4 kommentarer:

  1. Ingen ting er vel bedre enn norske jordbær. Det smaker virkelig sommer.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Mums! Låter gott...
    Kram Titti

    SvarSlett
  3. Nam, ja jordbær er bare aldeles nydelig ღ
    - og heldige du som har egne :) Masse godt
    man kan lage... her har jeg fått laget både
    syltetøy og andre ting - og bare spist jordbær
    med både is og vaniljesaus :) Ønsker deg en
    fortsatt fin fredag og helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Hei Berit! Jordbær er sommerfavoritt nummer 1!!! Helt fantastisk godt. Og lekkert med jordbærkake. Skulle gjerne ha smakt din!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...