mandag 19. januar 2015

Tulipan-reprise

Jeg var ganske spent på blomstringen i det nye staudebedet i fjor vår (anlagt høsten 2013). 




Det var første sesongen og hvordan ville det se ut etterhvert som plantene 
begynte å spire og blomstre? Ville det bli slik jeg hadde tenkt? 




 Først ut var tulipanene og dem skuffet ikke!
Fordelt utover i fine farger og det hvite stakitt-gjerdet er fin bakgrunn.




Lammeøre (til venstre) oppdaget jeg var en nydelig bunndekker.
Senere i sesongen blomstret stauder og roser i mitt favoritt-bed og var til stor glede!




Ahh...søte og skjønne Angelique.
Kan tulipaner bli mer romantisk enn dette?




Jeg liker så godt flerfargede tulipaner. 
Disse friske og frekke frøknene fant jeg faktisk på IKEA.




I skrivende stund snør det tett og det er igrunnen bra for både bed og barn :-)
Men snart, om noen uker, banker våren på døren igjen....
og med litt benmel og gode ønsker håper jeg tuipanene gir en ny reprise!




Det er deilig å ha dette å se fram til!


Ønsker deg en riktig fin mandag og håper uken din blir god på alle måter!

Klem og smil fra Berit


4 kommentarer:

  1. Da opplevde du i fjor det jeg forhåpentligvis opplever i år:å få se det jeg har plantet komme opp og blomstre! :)
    Men når gir du benmel...bare strør du det over jorden?OG hvor kjøper du det?Felleskjøpet?Plantasjen?
    Utrolig mange nydelige tulipaner hos deg,så fantastisk flott du har planlagt og fått det til!
    Kom på at du spurte om katten min,og om Ragdoll var for allergikere!
    Det vet jeg ike men kan aldri tenke meg det,siden de har tykk og ganske kraftig,lang pels - og denne tiden reker de MYE!Det er det beste svaret jeg kan gi :/
    Ha en fin ny uke!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Tulipaner er en gave i hagen=) Gleder meg til de titter opp igjen, og det er heldigvis ikke så lenge til=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Så nydelige tulipaner!
    Å som jeg gleder meg til blomstringen til våren,det blir fantastisk:)
    Planer for hva som skal gjøres i hagen i år planlegges,enn så legne nytes snøen på utsiden;)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  4. Å så nydelige vårbilder fra hagen din! Nydelig kombinasjon du har med epletre og tulipaner. Helt sjarmerende!!

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...