tirsdag 12. mai 2015

København-tur

Sammen med min søster dro jeg på en liten husmorferie
og cruise til København forrige uke.




Jeg er ikke så veldig glad i byer, men der hvor det er store byer
er der gjerne også botaniske hager!!!
*SMIL*




På denne tiden blomstrer de mange Rododendron vakkert.
Jeg gikk to runder i parken, men klarte dessverre ikke å finne noe magnoliatre




Litt shopping ble det jo selvfølgelig også på byturen,
og da var det veldig deilig å kunne rusle her og slappe av etterpå.
Dette rosabomstrende treet er japaneple hvis jeg husker riktig.




Nydelig!
Jeg liker godt flott arkitektur, men ingenting slår
naturen og skaperverket!!




Epleblomstring og hvit skogbunn.
Fuglesang og solstråler og man kjenner energien komme...




Palmehuset var helt fantastisk, jeg var ikke innom noen av drivhusene,
det er noe jeg kan ha til gode til en annen gang.

Så hvis du skal til København i sommer og ennå ikke har vært i
Botanisk Hage så anbefaler jeg det på det varmeste!
Anlegget ligger sentralt til ved Nørreport.




5 kommentarer:

  1. Nydelige bilder fra et flott sted.
    Godt med et lite avbrekk i hverdagen.
    Skal antagelig en tur til
    København i løpet av sommeren.
    Skal notere meg den Botansike hagen.
    Ha ei herlig maiuke :)

    SvarSlett
  2. Høres ut som en superkoselig tur=) Jeg elsker København=) Fin kveld til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Køben er obligatorisk hvert år, men jeg har tilgode å reise dit på denne tiden. Sååå vakkert med vårblomstringen:)

    SvarSlett
  4. Så herlig med en husmorferie,det trengs innimellom:)
    Å så gøy å legge turen innom dette flotte stedet,nydelig blomstring!

    Ønsker deg og dine en flott langhelg:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  5. Så vidunderlig vakre bilder...fikk ingen storbyfølelse i det hele tatt hihi,mer som om du var i Paradis.Og det var du vel nesten ;)
    Toveklem :)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...